1 April

Emil följde med mig till stallet och hjälpte mig :) han är så snäll!
Tog ut hästarna, mockade, fixade mat och så red jag Boppen.
Det gick nog faktiskt ganska skapligt. Men det är svårt
att få honom gå bra då man ej har så stora ytor att arbeta på (jag tycker att det är svårt)
så vi tränade på övergångar, vilket han blir bättre och bättre på.
Han börjar abslout att bli starkare, förr var han tvungen att galoppera fort för att orka,
men nu börjar det gå att få honom galoppera saktare. Dessutom skentravar han inte innan fattning, utan den kommer direkt.
det är roligt :) vill bara att allt vatten ska torka så man kan rida på järdet!!
Och föresten, det är nog kurs snart igen.
Raka hästar på lördag, ev.
Tränstränat 2 åringarna en del, åh gud vad roligt det är.
De är så otroligt duktiga - det blir så kul då :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0