20 April fortfarande..

En nästintill heldag i stallet för min del.
Jag började med att vårstäda undan alla vintertäcken (som förhoppningsvis inte behövs mera) och rensade lite i skåpen!

Sen tyckte jag att det var dags att börja motionera hästar.
jag började med LillJohn - longering. Han är helt klart bäst. Lite bus idag, men annars går han klockrent.
Efter honom blev det Doktorns tur... Suck! Idag bråkade vi mest. Han ville inte  (eller om han inte förstår) vad jag menar. vilket jag tycker att han borde efter så pass mycket som vi hålls. mest dum heter! jag blev precis slut efter att ha hålls med honom..
Sist men inte minst longerade jag Lusekofta. Hon var duktigare än jag trodde. För det mesta lugn och konsentrerad. Lite bus, med räsergalopp och sparkbakut, men hon tyckte det var kull. Till på köpet gick hästen om kul då hon busa.. haha, men hon blev mest bara chokad och hon var snart uppe på benen igen, så det var ingen fara.

Klockan 17 kom Lotta in, och då var det dags att rida.
Hon på Claes, och jag på Boppen, idag stod (precis som hela veckan) konditionsträning på schemat. Vi skrittade fram på åkern, sedan upp i skogen för lite klättring, och efter det tillbaka på åkern. 1h 10min red vi, bra tempo och med mycket trav/galopp, och hästarna var fortfarande pigga då vi var klara!
Känns bra,
på lördag är vi antagligen lite häst vakt och på söndag står hoppning på schemat. Dags att komma igång nu, eftersom att Lotta ska ut och tävla!
Stallet i morgon eftermiddag igen :) hejsvejs!
ps. visst ja, vi får ju snart bebis i stallet :))))) Jacka ska ha om ca 3veckor, MYYYS :D .ds

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0