10 - jag blir irriterad!

Ja, jag vet att det är en annan sak.
men är det verkligen det???
Översta bilden: Islandshäst med fullvuxen karl (bilden tagen från google).
Nedre bilden: Jag 18 år, på gotlandsruss.
Islandshästar och russ har i stort sätt samma kroppsbyggnad,
russ är lite mindre. Så varför skulle inte russ orka bära en hel del också (kanske inte 80 - 90kg som en islandshäst, men runt 60 - 70kg borde inte bara några problem)?
framförallt om de är tränade så att de har muskler?
Och längden på ryttaren, varför kan en fullvuxen karl rida en islandshäst utan att någon säger något om längden,
men jag kan inte rida ett russ utan att få dumma kommentarer om att
jag är alldeles för stor?
lägg ner säger jag bara!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0