17 - Min älskade Halebopp

Jag sitter och funderar på hur länge det har varit han och jag!? hm.
jag började rida hos Sussie vintern när jag gick i sexan, det vill säga 7 år sedan (tror jag).
Boppen stod inte där då, utan honom träffade jag inte förens efter ca 1 år (6 år sedan), då Sussie och Christer flyttade dit de bor idag.
Jo, jag måste känt honom i 6 hela år,
och jag tror att det gick yttligare ett år innan han reds in (5 år sedan, av mig),
då var han alltså 4 år & jag var ca 14 år :)
Halebopp är född 2 April 2001.
Han är efter Starlet och Komet. (Starlet stod hos Sussie i flera år, hon stod på Kålmården innan hon kom dit, men tyvärr blev hon tvungen att tas bort då hon var "hallt" hela tiden, fast det fanns inget fel på henne) Komet tror jag är från Gotland.
När Boppen skulle ridas in blev det min uppgift.
rättare sagt, vi var några tjejer som hölls. Men det var bara jag som tyckte om Boppen,
så till sist var det bara jag som hölls.
Min kunskap var knappt lika med noll,
jag visste inte alls mycket.
Jag hade ridit lite lektioner för Sussie, men jag var
nybörjare så det var mest grunderna jag lärde mig.
Att rida in en häst visste jag knappt var det innebär.
Han var trotsig just då vi började och kickade gärna en del, men ganska snart så
var det inga problem att rida.
Tack vare att jag inte kunde så mycket när jag red in, så kan inte Boppen så mycket idag.
Men det är det vi jobbar på, och sakta men säkert kommer vi framåt.
Han är en kanonponny som är lätthanterlig i ALLT.
så som rakning, lastning, skoning, i stallet, i skogen, trafik säker: you name it!
(detta beror på att Boppen bara har två hjärnceller - som hans ägare säger (; vilket jag INTE håller med om!)
Nybörjare rider ensamma på honom utan större problem.
han är lite lat, det är allt!
Inkörning är påbörjad, dock är han mest tömkörd. (jag tror inte att inkörningen kommer att vara några problem, då han inte bryr sig om något)
Han har gått en del Claer rounder med Lotta,
och sköter sig utmärkt. Han har en fin hoppteknink, dock är han lite tung och lat.
men det jobbar vi på :)
Som ni ser, var det inte igår vi träffades första gången :)
Min pojkvän har också provridit Boppen
(Boppen uppskatade det inte, han tyckte det var tungt)
Plutt<3
Lotta och Boppen på CR
Jag och Boppen hemma
L & B
Min underbara dressyrprins

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0