8 - fryser du?

Idag var det kallt, brr!
Första dagen för denna vinter med termobyxor!
grymt skönt, varför är de så underskattade?
jag förstår inte varför man sitter och fryser i tunna ridbyxor,
när det finns underbara termobyxor/overaller?
jag är sugen på en ridoverall, hittade denna på hooks.se:
Jag blir dock lite snål då denna ligger på 1329 kr.
Så jag får nog nöja mig med mina termobyxor, men de duger alldeles utmärkt!
Lotta ville rida Boppen idag, så jag fick nöja mig med Claes.
Han var fortfarande väldigt stel i mansidan. men mot slutet kändes det mycket bättre.
Nu när det är mörkt, så rider vi bara på vägen fram och tillbaka.
Vi har en vändplan där man kan lägga lagom stora volter.
Utöver volter så blir det mycket ställa/böja på rakt spår,
skänkelvikningar och öppna/sluta för att frigöra hästen.'
Men det går alldeles utmärkt.
Idag var det dock väldigt hårt i marken så det blev bara lite korta galopper så de inte får jätte ont i sina ben, de små kusarna!
När vi hade lite tid över idag pysslade vi om 2:åringarna, John och Doktorn.
super mysiga hingstpojkar!

Kommentarer
Postat av: Isabella

Åh! Rekomenderar verkligen dendär overallen! Så smidig och VARM! Gick med den hela föra vintern. :)

2010-11-09 @ 15:35:41
URL: http://issabella.devote.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0