23 stress, stress och åter stress (och förlåt för ett långt inlägg)

ja ni, idag fick jag gå upp alldeles för tidigt (det känner jag nu - jätte trött)
hästarna avmaskades igår kväll, så idag var det skritt tur som stod på schemat :)
så red boppen, och lilla Claes fick springa bredvid. klättra lite i skogen!
Efter det pysslade jag med Lusekofta, började med att Lastträna och snacka om annan häst.
hon går nästan rakt in, backar tillbaka och så in igen. hon måste bara lära sig att det inte är fatligt att stå kvar.
för hon vill gärna efter en stund backa ut, förr slängde hon sig ut. men nu går hon långsamt ut, men det är inte lönt att försöka tvinga henne att ståkvar, för då slänger hon sig!
och så tränade jag lite NH med henne i padocken,
och jag måste faktiskt säga att JAG är väldigt stolt över vad vi lyckats göra med henne.
hon är en helt annan häst, en häst som tror på sig själv och oss som hålls med henne!
nu, ska det sovas, och det länge!
Lotta slutar skolan runt två, så åker in då någon gång :)
puss och kram!

och visst jag, vi har gått till final i stainless fototävling :) superkul, rösta på oss?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0