Onsdagkväll.

Mockade först,
sen tog jag in Lusekofta.
Hon var blöt så jag tänkte att jag
longerar lite.
Hon liter utav: överskottsenegri.
Det var galopp från första början och
lite glädje skutt/spark ut fick hon till.
Men när hon tröttat ut sig själv (lät henne springa)
Lyssnade hon jätte fint.
Hon är väldigt rolig att både rida och träna
från marken med, då hon lyssnar och lär fort.
jag tänkte att jag skulle testa rida Claes också.
För det första rymde han för mig,
med all utrusting på.
Dock sprang han bara till "toan" där vi
brukar tvätta skapet på honom.
Hur söt är han inte?
och när jag väl kom upp på hästen så
tog jag mig kanske 10 steg. sen
gav jag upp. skor & snö/is går inte ihop.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0