Måndagens stall.

Åh, det var över en vecka sen jag var hos hästarna.
Men idag så, och så följde Emil med.
Vi hjälpets åt att mocka.
Sedan tog jag in Boppen och Claes,
medans han såg till att alla hästar hadde vatten.
Jag borstade en lerhög till Boppen
och Emil fixade Claes (som inte var lika smutsig) när
han var klar med vattnet.
Jag red barbacka och Emil gick med Claes.
SÅ MYSIGT!
Första vår-ridturen kändes fantastisk!
Hoppas det håller i sig bara. Snön får mer än gärna hålla sig borta!
PUSSPÅDET!
Jag passade även på att rida Lusekofta
då det fortfarande var ljust - pigg!
När jag kom tillbaka ville grannbarnen klappa,
det slutade med att de fick rida en sväng.
Lusekofta skötte sig kanon, hon undra mest över vad det var
för fluglort som satt på ryggen (;
















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0