Gårdagens första ridtur.

Jag va i Hälla 9.00.
Då jag skulle ridit med min arbetskompis syster Helena (som jag också är arbetskompis med),
men hon hade så ont i huvudet. Men jag och Kristina bestämde för
att köra en då.
Hon tänkte att jag skulle rida Emil och hon cykla (då hennes häst Laura är halt).
Då tyckte jag synd om henne och sa att jag kunde ta Corelle.
Och så fick det bli!
Corelle är ett 8 årigt halvblod som för ett år sedan höll
på att få somna för alltid.
Hon har ett jäkla kliv och var tydligen
kanon ute på hoppbanorna.
Men ganska snart kom problemen. Hon sparkade och hoppade
och var helt galen.
Hon hade ont i sin kropp, och har någon kota i halsen som
inte är som den ska.
Idag mår hon bra, men kommer aldrig att kunna
komma i "tävlings/tränings kondis"
vilket är synd då hon skulle kunna gått långt!?
jaja, det är så att det är inte bara en massa ledinflammationer
hon lidit utav, hon har även headshaking.
Men de misstänker lite att det inte bara är headshaking utan
även att hon gjort det till en grej att få komma undan lite,
slippa jobba.
Men det fick faktiskt väldigt bra ändå igår.
Hon blev lite pigg och lite stark emellanåt.
Hon gick och slängde en del med huvudet
men det hjälpte lite när jag kortade tyglarna.
Dock blev hon lite slingrig då.
Ibland röck hon till lite ordentligare, vilket fick mig i lite oblanas.
Hon slängde även lite med frambenen. Jaja,
jag var nöjd efteråt. Att jag som varit så larvig,
faktiskt inte ens var rädd när jag red en svårare häst.
Jag kanske tuffar till mig? haha!
haha, visst ser hon oskyldigt snällt ut?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0