Dagens 2 ridpass.

Jobbade till 14, därefter möte.
Stallet vid 16.15.
Började med Boppen, bara för att jag tycker synd om Claes.
Jag kan säga att det blev svettigaste passet hittills i år.
När vi skrittade fram undrade jag vad han höll på med.
Han gick på helspänd och glodde runt om.
Det visade sig vara två vackra älgar som smög i skogen på oss.
De sprang iväg, och vi kunde rida vidare.
Han var på lite fullifanhumör.
Då är han som roligast :) då taggar han till lite.
Han jobbar ganska lågt - vilket jag vill än så länge.
Vi avslutade med några "hopp" (över 20-40 cm).
Mest bara för att känna att vi får ett flyt.
Han har en tendens till att sakta av innan hindret och nästan
stå stilla i hoppet, och dö totalt efter.
Vilket det absolut inte var idag. Han skötte sig fin fint :)
Då Claes varit lite loj och så de senaste dagarna,
väntade jag med honom tills det hann bli
lite svalare.
Till en början var han loj,
men så fick han hoppa några språng och piggade till.
När vi hoppat 3-4 ggr (ca40cm), så red vi ut i skogen.
Då kändes han mer framåt och glad.
Han gick till och med någorlunda. Skönt.
Jag hoppas verkligen att loj-heten beror på
värmen och att han tappat dåligt med päls.
lilla gubben ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0