lite uppdatering. filmer.

i söndags (igår) hade SRS KM-Hoppning.
Jag var med på ridskolehästen Fuga.
Med ryttaren som red henne innan blev de uteslutna,
både rivningar och vägringar.
Kändes som en sån där bra uppladdning.
Men trots det kammade vi hem en 3:de placering - jag är jätte nöjd.
 
i lördags var det KM dressyr på SRS.
Då red jag ridskolehästen Krusa, som jag aldrig tidigare suttit på.
LB:1 var programmet. Hon kändes betydligt bättre än vad jag någonsin
kunnat föreställa mig på framridningen. Kändes lovande.
Men väl inne på banan, precis innan jag får startsignal så öppnar någon
på läktaren en läskburk precis när vi rider förbi. Detta resulterade
i att hästen inte ville gå förbi läktaren + spänd och stressad genom hela programet.
Vi red iallafall ihop 59.138 % (som sagt, inte suttit på hästen tidigare).
Corris gjorde sin bästa hoppträning på väldigt länge, den 1 november. Det var
hoppclinic på SRS som hon och Therese var med i.
Sen på måndagen 4 nov, skulle jag testa rida Corris på vanligt tredelat bett på banan.
Hon har inte fungerat så bra på det, blir stark. Så Therese sa det, ha inte så höga förväntningar.
Men herremingud.
Fantastisk häst. Aldrig gått så bra med mig. Svävade på rosa moln.
Detta förstördes sedan på tisdagen, då hästen kommer in och är halt & svullen över höger fram sena.
Svullnaden lägger sig och det visar sig vara en hovböld. Tur i oturen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0