Dålig uppdatering.

JOKER
Kan ju börja med att säga att jag och Joker gjorde 
årets sista dressyrtävling förra lördagen och även lördagen innan det
gjorde vi årets sista hopptäving.
Hoppningen, 70 cm red jag fel och vi fick 2 stop tror ja. 80 cm var hästen trött
(måste tillägga att han var galen på framridningen) och vi fick ett par stop även där.
Inte riktigt nöjd med dagen.
Dressyrtävlingen var en ren katastrof. borde inte ha gått upp alls den dagen.
Hästen var helt stendöd från början. Hade mina tankar på att stryka mig efter uppvärmningen,
(vilket jag borde gjort). Vi starta iallafall, LB:1 2006. Vi fick ingen galopp, ingen galopp alls. Traven fick jag slita som ett djur för att ens gå framåt. Jätte besviken och lite ledsen. Men snällt in i transporten gick han.
När man sliter som ett djur, och det går bättre och bättre hemma, han blir finare och finare. Så går det bajs på tävling. 
Han behöver kanske lite vila, och skogspromenader så får vi försöka i vår istället. Vi struntar i hubertusen i helgen. jag vill inte.
Men idag undarde jag vad som försigick i herrens huvud. Från att i lördags inte vilja gå alls, höll jag på att inte få stop på honom idag. Jäklar vad det gick.. (vilat i söndags & måndags, vi gick en promenad på 4 km i tisdags och skritta en sväng i onsdags). Så nu känns det inte som ett klokt val att ställa av honom i allafall. han lär vara galen när han ska igång igen. Men min tanke är att så länge vädret tillåter kommer jag hålla igång honom. Men jag kommer sluta känna "ett måste" nu över hösten/vintern. Är det skitväder, ja då får det vara! Så får vi se vart det leder.
Russen
Det har blivit väldigt mycket promenader på sistone, mest på grund av det dåliga vädret. Vilket även gynnar mig. Jag behöver röra på mig, så massa promenader och löprundor ja tack! Boppen har exploderat, vet inte riktigt hur det gick till, med tanke på att de knappt haft bete och jag trots allt har rört på dem. Men han är jätte tjock, vilket gör att jag knappt vill rida honom, då han har nog med sin egen vikt. Men promenader är bra för honom. Kanske är det han behöver, även om han inte tycker att det är superkul, och jag får släpa på honom, men det är för hans bästa. Smoqing åker till Kolmården på fredag, till min "tränare" (som jag för övrigt inte ridit en enda gång för i år, dåligt). Han ska stå som sällskapshäst till hennes två halvblod. Ska se till att tjata lite på Sussie och Christer så vi kan få helt hjul på vagnen så jag kan börja köra, det vore svinkul!
Hälla hästarna
Corris börjar bli riktigt fin i kroppen. För två vecokr sen var hon iväg och hoppade 90 och 1 m. 1 m hade gått kanon, förutom 4 fel i omhoppningen (nollade 90). (jag var inte med, för jag var själv och tävlade på annat håll). Jag red henne senast i morse, och hon är verkligen inte samma häst som för ett halvår sen. Hon är lugn, snäll och fin. Jag red på hack, det gick inte i våras, eller gick gjorde det väl men inte bra. Hon är suverän! Imorgon kväll ska Therese vara med på hoppclinik på alboga, ska bli jätte kul att kolla (film kommer). Den 14:e har Therese anmält mig och Corris att vara med på dressyrclinick. åh, shit! men det ska nog gå ;)
Emil, han har sina dagar. Iband är han kalasfin och vissa dagar trött. Nu har vi dessutom upptäckt att han har näsblod ibland, och det är väl aldrig lovande :( det ska kollas upp. Hoppas på något litet sår bara som inte vill läka. lilla gubben.
 
Nej, nu orkar jag inte skriva mer, jag måste sova!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0